Questing fantastyczno-historyczny dzielnicy Śródmieście

thumbnail

Zapraszamy do wspólnego odkrywania historii Lublina. Wspólnie stworzymy grę miejską na temat dzielnicy Śródmieście, opartą na metodologii Valley Quest. Do jej zbudowania zaprosiliśmy wieloletnią trenerkę, osobę, która sprowadziła kilka lat temu questing do Polski – słowem najlepszą trenerkę questingu – Barbarę Kazior.

Barbara Kazior – Prezes Fundacji Miejsc i Ludzi Aktywnych. Trener questingu. W roku 2008 sprowadziła metodę Valley Quest do Polski. Współtworzyła kilkadziesiąt questów. Z wykształcenia archeolog, przez kilkanaście lat pracownik naukowy Instytutu Archeologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zainteresowanie dziedzictwem kulturowym, również młodszym niż kilkadziesiąt tysięcy lat, przeniosła do działalności pozarządowej, poszukując skutecznych metod jego ochrony i prezentacji. Przeszczepiła na grunt polski koncepcję ekomuzeum, którą niestrudzenie promuje. Zainspirowała i wspiera ponad 20 inicjatyw ekomuzealnych w całym kraju. Od roku 2000 zainteresowała się partnerstwem trójsektorowym jako metodą współpracy dla rozwoju lokalnego. Ukończyła prestiżowy podyplomowy  kurs na Uniwersytecie Cambridge (Postgraduate Certificate In Cross-sector Partnership) i od lat wspiera tworzenie i funkcjonowanie partnerstw w całej Polsce. Moderatorka, koordynatorka programów i projektów.

Questing to metoda odkrywania dziedzictwa miejsca polegająca na tworzeniu nieoznakowanych szlaków, którymi można wędrować, kierując się informacjami zawartymi w wierszowanych wskazówkach. Kolejne miejsca na trasie odnajduje się poprzez znalezienie odpowiedzi na zagadkę i wyszukanie w terenie odpowiadającego jej miejsca.

Kiedy:  11 -12 października, godz. 10.00 – 17.00

Gdzie: Warsztaty Kultury w Lublinie, Grodzka 5A

Zapisy pod nr tel. 81 533 08 18 od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9.30 do 16.30.

Wstęp bezpłatny

W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają poczęstunek.